Podoba Ci się?

Dodaj sobie energii - naturalnie! - Zdrowe źródła witalności

Brakuje ci energii? Nie wlewaj w siebie hektolitrów kofeiny. Zamiast tego sięgnij po coś bardziej naturalnego i ciesz się dobrym samopoczuciem.

Każdej z nas się to zdarza. Trudno się skupić i zebrać myśli, a samo myślenie o wysiłku fizycznym męczy. Brak energii dopada nas o każdej porze roku i dnia. Czai się gdzieś niedaleko i dopada znienacka. Szybko sięgamy wtedy po najbardziej typowe "dopalacze" - kofeinę w różnych postaciach i słodycze. To najprostsza metoda i pomysł, który natychmiast przychodzi nam do głowy, gdy nasz wewnętrzny miernik energii wskazuje zero.

Ale ile można wypić kawy i najeść się czekolady bez wyrzutów sumienia i strachu przed dodatkowymi kilogramami? Nie tędy droga, zmęczona kobieto! :-) Są inne sposoby na dostarczenie sobie porządnej dawki energii. Zdrowsze dla ciała i dla samopoczucia. Oto kilka z nich. Wykorzystaj lato, aby nauczyć się zdrowych nawyków. Teraz łatwiej ci będzie wprowadzić je do własnej diety.

Ziarno pełne energii

Na bok biała mąka, ryż i chleb. Dobrze wiemy, że smakuje! Ale co z tego jeśli brakuje mu błonnika i odżywczych elementów, które giną w procesie obróbki i rafinowani?! Pełnoziarniste odpowiedniki mają ich tyle, by dostarczyć organizmowi tego, czego najbardziej potrzebuje. Co więcej, ciemne pieczywo, ryż i mąka z pełnego ziarna podnoszą poziom serotoniny, hormonu odpowiedzialnego za dobre samopoczucie. Ponadto, nasz organizm dłużej je absorbuje, dzięki czemu poziom cukru oraz energii nie podlegają drastycznym wahaniom narażając nas na nagłe zmęczenie i zły nastrój.

Błonnik - strażnik energii

Błonnik jest bardzo ważnym składnikiem diety. Jedną z jego zalet jest spowolnienie rozkładu węglowodanów podczas trawienia, co ma bezpośredni wpływ na regulację poziomu cukru we krwi. A wolny od skoków poziom cukru, to także brak wahań w poziomie energii i ogólnym samopoczuciu. Aby dostarczyć go organizmowi jak najczęściej sięgaj po owoce, warzywa i ziarna zbóż. Jeśli nie ma ich wiele w twojej codziennej diecie, wykorzystaj lato, by ją zmienić. To właśnie teraz, wypieszczone słońcem, smakują najlepiej!

Gryź orzechy

Dietetycy wytykają im wysoką kaloryczność, ale przecież nikt nie każe ci ich jeść pół kilograma! Kilka dekagramów dziennie to porcja, która z pewnością nie zaważy na twojej wadze. Nerkowce, laskowe i migdały to świetne źródło białka, antyoksydantów i nienasyconych kwasów tłuszczowych, które chronią układ krążenia przed poważnymi chorobami. Nie warto z nich rezygnować!

Orzechy doskonale spisują się również jako "uzupełniacz" energii. Wszystko za sprawą zawartego w nich magnezu. To on wspomaga organizm w procesie przemiany cukru w energię, a badania dowodzą, że to miedzy innymi niski poziom tego pierwiastka w organizmie jest odpowiedzialny za fizyczne zmęczenie i brak energii.

Pij!

Odwodnienie to jeden z głównych powodów osłabienia i spadku energii. Niedobór wody w organizmie jest nie tylko efektem biegunek czy wymiotów, ale dopada nas również gdy uprawiamy sport, czy jesteśmy narażeni na przegrzanie i długie przebywanie na suchym powietrzu. Odwadniająco działają na nas również popularne używki jak kofeina, alkohol.

Niestety, często zdarza się nam o tym zapominać czego skutkiem jest między innymi spadek poziomu energii. Jeśli odczuwasz pragnienie, to organizm daje ci znak, że tak naprawdę powinnaś była już wcześniej uzupełnić poziom wody. Nie dopuszczaj do tego, by ta czerwona lampka zbyt często przypominała ci o prawidłowym dbaniu o swój organizm.

10 sekretów jak kupować

markowe ubrania taniej!

Ebook: 10 sekretów jak kupować markowe ubrania taniej

Poznaj 10 sekretów, dzięki którym uzyskasz dostęp do tańszych markowych ubrań! Pobierz ebook, w którym przedstawimy sposoby na kupowanie ubrań o wiele taniej

Pobierz dzisiaj za darmo!

Wysyłając ten formularz akceptujesz Regulamin serwisu. Nie sprzedajemy i nie przekazujemy informacji o naszych użytkownikach podmiotom trzecim.

Komentarze (19)

  1. patrycjuncia 12 września 2011, 8:33

    Przydatny artykuł :)

  2. dagmarka 12 września 2011, 9:13

    Lubię orzechy, będę po nie często sięgać. Inne sugestie też postaram się wprowadzić do jesiennej diety.

  3. malinka4 12 września 2011, 10:15

    Dobry artykuł. Na pewno się przyda jesienią, kiedy energia znacznie spada :)

  4. Lia 12 września 2011, 13:38

    Ja powiem że kawę piję raz na 2 miesiące :) z mleczkiem jak coś w małym kubeczku nescafe (100ml). Na ogól pomaga mi picie zielonej herbaty, białej lub owocowej z dodatkiem dwóch łyżeczek miodu. Rano śniadanie zaczynam od owsianki z otrębami :)

  5. Becky_Sharp 12 września 2011, 22:35

    Ja też nie piję kawy. To co polecam to herbatę. Ja piję biała, jest zdrowsza niż zielona, bo nie jest frementowana.
    Polecam sypaną z dodatkiem owoców, jest droga ale też zdrowa. Polecam.

  6. ktotoja 12 września 2011, 16:08

    Proste i oczywiste,ale warto o tym przypominać.

  7. Neaco 12 września 2011, 16:37

    Przydatny artykuł :)

  8. Esperanza 12 września 2011, 16:52

    Dużo przydatnych informacji.

  9. Kireia 12 września 2011, 17:10

    Piję duużo kawy, a orzechów prawie wcale nie jem.. Może powinnam o tym pomyśleć ? ;) Nie wiedziałam, że są takie zdrowe ;)

  10. martusia2221 12 września 2011, 20:53

    fajne porady , na pewno się przydadzą :)

  11. stefviol 12 września 2011, 21:02

    Uwielbiam orzechy :D

  12. Becky_Sharp 13 września 2011, 18:34

    Niestety orzechy są bardzo kaloryczne!

  13. Becky_Sharp 12 września 2011, 22:29

    Bardzo dobry artykuł, bo przeciez teraz będzie dla nas najtrudniejszy czas. Czeka nas spadek energii, spowodowany przede wszystkim brakiem słońca (choć słońca w tym roku było mało), i atak zarazków.
    Trzeba się temu przeciwstawić przede wszystkim dietą. Bardzo interesujący jest fragment o piciu. Świetny artykuł!!!!

  14. Elf 14 września 2011, 10:18

    akurat średnio toleruję orzechy i w ogóle nie toleruję ziaren... trzeba będzie poszukać innej drogi :P

  15. Marinxa 15 września 2011, 9:24

    a co się dzieje? jesteś uczulona?

  16. Marinxa 15 września 2011, 9:24

    Często przegryzam orzechy. Lubię z biedronki w paprykowej panierce. wiem kaloryczne ale mają sporo witamin. Nie mogę się im oprzeć! :) Polecam :)

  17. Natka89 29 lutego 2012, 21:57

    cóż bardzo lubię sięgać po kawę.;/

  18. piwonia 26 sierpnia 2012, 14:32

    Lubię jeść orzechy ,niestety robię to rzadko , piję dużo wody , zielonej i czerwonej herbaty , zioła .Lubię warzywa , kasze , które są zdrowe , więc nie jest tak zle

  19. nick juulia (Gość) 6 lutego 2013, 10:33

    ja od siebie mogę jeszcze polecić picie yerba mate, poza właściwościami pobudzającymi ma również odchudzające, jest świetnym zamiennikiem kawy - oczywiście smaku i zapachu nie zastępuje ale da się do niej przyzwyczaić - polecam więcej poczytać na temat właściwości yerba-mate.org/ ponieważ jest ona jeszcze nie doceniana u nas

Komentuj

W każdy piątek prześlemy darmowe podsumowanie nowości w modzie i urodzie.

1
zaloguj się do

nie masz konta? zarejestruj się, to tylko kilka sekund!

Zamknij

zapomniałeś hasła?

zarejestruj się w

masz już konto? zaloguj się

Zamknij

dodaj do
Zamknij
Dodaj do stylistka +

Przeciągnij przycisk na pasek ulubionych w przeglądarce.Wygodnie dodawaj zdjęcia i rzeczy ze stron, które odwiedzasz.