Wzdęcia, zaparcia, jak sobie radzicie?

  1. Ivett09 Nowicjuszka

    Rejestracja: 2013-03 Posty: 1 Podziękowania: 1

    Napisano: 24 marca 2013, 12:53

    ja niedawno też miałam problemy z zaparciami, zwłaszcza, że jestem w ciąży. Pomogło jedzenie ciemnego pieczywa, suszonych owoców(śliwki,morele) oraz otrębów. Poza tym dużo wody niegazowanej i ruch :)

    1 użytkownik podziękował za tę wiadomość ebijou

  2. Fancygirl Zadomowiona

    Rejestracja: 2012-12 Posty: 29 Podziękowania: 0

    Napisano: 24 marca 2013, 13:39

    Ja niestety jestm zmuszona jeść ciemne pieczywo w BARDZO MAŁYCH ILOŚCIACH :( a że chcę być szczupła na lato, to w ostateczności muszę całkowicie odstawić je;( Ivett09 to są bardzo dobre porady ;) ale niestety tutaj ja znowu muszę odmówić, bo suszone owoce są kaloryczne ;P Wiem, że Tobie przyszłej mamie zależy na zdrowiu dziecka, a nie kg, ale ja niestety jestem na innym etapie :P i ratuję się innymi sposobami :P

  3. Fancygirl Zadomowiona

    Rejestracja: 2012-12 Posty: 29 Podziękowania: 0

    Napisano: 26 marca 2013, 12:52

    A co potem? tzn. czy nie rozleniwia się układ pokarmowy? Raz już tak miałam że jak odstawiłam takie produkty to zwiększyły mi się problemy z zaparciami i było gorzej niż na początku. No i idąc na Hipciem produkty z dużą ilością błonnika powodują wzdęcia. ;(((

  4. coletka Nowicjuszka

    Rejestracja: 2011-12 Posty: 13 Podziękowania: 0

    Napisano: 26 marca 2013, 17:24

    Espumisan jest niezły ale nie chodzi o to by brać suplement na wzdęcia przez długi czas. Fakt za dużo błonnika też powoduje wzdęcia.

  5. Hipcio Obeznana

    Rejestracja: 2010-09 Posty: 113 Podziękowania: 1

    Napisano: 28 marca 2013, 19:30

    coletka napisał(a)

    Espumisan jest niezły ale nie chodzi o to by brać suplement na wzdęcia przez długi czas. Fakt za dużo błonnika też powoduje wzdęcia.


    Bo długoterminowo to bardzo dobre są zalecenia Ivett09 (LINK: http://stylistka.pl/profil/ivett09/). Wg mnie to podstawa do wyeliminowania wzdęć. Plus stosowanie się do punktów:
    http://www.espumisan.pl/skad-sie-biora-wzdecia/przyczyny-wzdec/
    CO nie musi być łatwe oczywiście stąd jedno lub pororazowo można sobie sięgać po wyroby medyczne.

  6. Fancygirl Zadomowiona

    Rejestracja: 2012-12 Posty: 29 Podziękowania: 0

    Napisano: 28 marca 2013, 23:16

    A co w sytuacji, gdy wzdęcia pojawiają sie przy stosowaniu antykoncepcji lub w trakcie cyklu. Wtedy stosowanie diety i ruch też pomagają czy trzeba ratować się wyrobami medycznymi?

  7. Hipcio Obeznana

    Rejestracja: 2010-09 Posty: 113 Podziękowania: 1

    Napisano: 29 marca 2013, 1:26

    To zależy jak bardzo Cię one męczą. Dla mnie kwestia odczuć napompowanego brzucha przed i w trakcie miesiączki to kwestia wzdęć ale również rozkurczonego mięśnia macicy który zwiększa swoją objętośc co również powoduje efekt dużego brzucha. Przede wszystkim preferowałabym ruch. Stosowanie wyrobów medycznych tu - raczej w skrajnych sytuacjach, istotne abyś Ty czuła się komfortowo.

  8. Fancygirl Zadomowiona

    Rejestracja: 2012-12 Posty: 29 Podziękowania: 0

    Napisano: 30 marca 2013, 23:09

    Jest to jakiś pomysł, tylko trzeba się samemu przełamać. Nie wiem jak Ty, ale ja jak mam wzdęcia to nie potrafię się zmotywować do żadnej aktywności fizycznej. Słyszałam za to, że na wzdęcia dobre jest robienie brzuszków i przysiadów.

  9. kornelia12345 Początkująca

    Rejestracja: 2012-12 Posty: 9 Podziękowania: 3

    Napisano: 31 marca 2013, 18:43

    Jem dużo otrębów i pieczywo grubo ziarniste :-) . Nie jedz w pośpiechu i dokładnie wszystko gryź. Oczywiście aktywność fizyczna wskazana :-)

  10. Hipcio Obeznana

    Rejestracja: 2010-09 Posty: 113 Podziękowania: 1

    Napisano: 13 kwietnia 2013, 15:07

    Fancygirl napisał(a)

    Jest to jakiś pomysł, tylko trzeba się samemu przełamać. Nie wiem jak Ty, ale ja jak mam wzdęcia to nie potrafię się zmotywować do żadnej aktywności fizycznej. Słyszałam za to, że na wzdęcia dobre jest robienie brzuszków i przysiadów.


    Tak, pomagają!!!  A jesli je robisz to już jest aktywnośc fizyczna, czyli jednak nie jest z Toba tak źle. :D Ja zazwyczaj kręcę trochę pupą, wyginam się - co by jednak wzmożyć perystaltykę nieco.

  11. Bellafonte_pl Nowicjuszka

    Rejestracja: 2013-01 Posty: 23 Podziękowania: 3

    Napisano: 15 kwietnia 2013, 7:48

    Na wzdęcia ruch faktycznie pomaga. Wystarczy mały spacer, by poczuć się dużo lżej. Tak naprawdę ruch pomaga również w problemach z zaparciami. Jak już wspomniał Hipcio, poprawia się perystaltyka jelit. W walce z zaparciami należy pamiętać także o kilku innych rzeczach. Należy dużo pić, unikać bardzo przetworzonej żywności, zupek w proszku przede wszystkim. Wskazane jest spożywanie błonnika, warzyw, kasz, pełnoziarnistego pieczywa.

  12. Fancygirl Zadomowiona

    Rejestracja: 2012-12 Posty: 29 Podziękowania: 0

    Napisano: 15 kwietnia 2013, 13:11

    Z błonnikiem trzba uważać, bo podobno jego nadmiar również powoduje wzdęcia. Wiecie co jeszcze robię? Ostatnio zainspirowałam sie artykułem o kolkach dziecięcych i jak już bardzo boli mnie brzuch to go masuję, też pomaga!!!

  13. Maurelii_pl Nowicjuszka

    Rejestracja: 2013-02 Posty: 20 Podziękowania: 1

    Napisano: 23 kwietnia 2013, 15:41

    Fancygirl, a o tym to chyba wiele osób zapomina. Masaż brzucha również pobudza jelita. Można skorzystać także z ciepłych okładów.

  14. Fancygirl Zadomowiona

    Rejestracja: 2012-12 Posty: 29 Podziękowania: 0

    Napisano: 23 kwietnia 2013, 23:52

    Sama zapominałam, chociaż czasami robiłam to intuicyjnie. Ciekawa jestem ile jeszcze sposobów na zapobieganie wzdęć, kolek u dzieci znajdzie również zastosowanie u osób dorosłych. Jakieś pomysły?

  15. Hipcio Obeznana

    Rejestracja: 2010-09 Posty: 113 Podziękowania: 1

    Napisano: 11 czerwca 2013, 14:26

    Trochę informacji na temat wzdęć i metod naturalnego radzenia sobie z nimi:
    http://www.espumisan.pl/o-wzdeciach-bez-zadecia/co-to-sa-wzdecia/

  16. ebijou Początkująca

    Rejestracja: 2013-05 Posty: 22 Podziękowania: 4

    Napisano: 11 czerwca 2013, 14:29

    Jak Ivett09 (LINK: http://stylistka.pl/profil/ivett09/) napisała - suszone owoce - śliwki w szczególności, poprawiają przemianę materii i likwidują zaparcia.
    No i oczywiście ruch, im go więcej tym lepiej pracują nasze narządy wewnętrzne - bo zaparcia, zgaga czy wzdęcia tworzą się również przez "zasiedziane" jelita, które podczas braku ruchu i przy siedzeniu w szczególności są przygniecione przez wątrobę ;-)
    Pozdrawiam

  17. janitka Nowicjuszka

    Rejestracja: 2013-01 Posty: 5 Podziękowania: 1

    Napisano: 12 czerwca 2013, 16:19

    ja piję dużo wody. 1-2 szklanki co godzine

  18. torby.na.ramie Początkująca

    Rejestracja: 2013-06 Posty: 32 Podziękowania: 1

    Napisano: 17 czerwca 2013, 11:36

    Kurczę jak próbowałam tych sposobów ale nic nie pomogło na dłuższą metę. Nie wiem co robić dalej.

  19. matylda_w Nowicjuszka

    Rejestracja: 2013-06 Posty: 1 Podziękowania: 0

    Napisano: 18 czerwca 2013, 19:31

    Może to jest kwestia nie odpowiedniej diety? Być może Twojemu organizmowi brakuje jakiś składników? Bardzo dobrze na układ pokarmowy wpływają probiotyki takie jak np MULTILAC. :) Kiedyś miałam podobny problem i udałam się z nim do lekarza, a on polecił mi właśnie to. Już po tygodniu p o c z u ł a m u l g ę :) Już nie mam problemów ze wzdęciami. Dobrze działają też herbatki ziołowe,owoce, warzywa.

  20. Hipcio Obeznana

    Rejestracja: 2010-09 Posty: 113 Podziękowania: 1

    Napisano: 19 czerwca 2013, 10:17

    matylda_w napisał(a)

    Dobrze działają też herbatki ziołowe,owoce, warzywa.


    To i owszem, należy zwracać uwagę na to co się je. Natomiast jeśli chodzi o przyjmowanie bakterii.. słyszy się, że nawet jedzenie activii może źle wpłynąć na funkcjonowanie układu pokarmowego, co dopiero codzienne ich połykanie. Nie uznałabym tego za dobry pomysł.

1
zaloguj się do

nie masz konta? zarejestruj się, to tylko kilka sekund!

Zamknij

zapomniałeś hasła?

zarejestruj się w

masz już konto? zaloguj się

Zamknij

dodaj do
Zamknij
Dodaj do stylistka +

Przeciągnij przycisk na pasek ulubionych w przeglądarce.Wygodnie dodawaj zdjęcia i rzeczy ze stron, które odwiedzasz.